duminică, 21 septembrie 2008

Rasism in Seminarul Teologic Caransebes

Ma numesc X, am 32 de ani, si bineinteles sunt romano rom(nu gajikano rom)...si eu cred ca credinta te schimba..dar hai sa va relatez o experienta nu tocmai placuta cu capii bisericesti ai ortodoxiei romanesti pe care eu am trait-o:
la varsta de 23 de ani am intrat la Seminarul Teologic Caransebes, sectia cantareti bisericesti, intentia mea fiind sa dau o diferenta(dupa doi ani la respectiva sectie) si sa fac inca doi ani de seminar teologic sa imi echivalez astfel anii de liceu(pe care-l absolvisem deja), astfel putand sa devin preot, misiune pe care am simtit-o ca fiind sensul vietii mele..dar,domnul director al seminarului teologic, Ionel Popescu , m-a exmatriculat din scoala pe motiv ca sunt tigan(asta dupa un trimestru de scoala).Partea cea mai amuzanta este ca directorul ma stia foarte bine, pentru ca locuiam in acelasi cartier.
Domnul director mi-a dat acest raspuns (``te dau afara pentru ca esti tigan``), repetandu-l de trei ori la rand ,eu intrebandu-l pe dumnealui in trei zile succesiv aceeasi intrebare obsesiva:``Domnule director de ce m-ati exmatriculat?``...bineinteles ca a existat si un motiv oficial:vreo 40 de absente pe care eu nu le-am comis...
Ei ce ziceti dumneavoastra de asta?sunt sigur ca veti zice cum au zis multi ca nu se poate , sigur ai facut tu ceva, sau cea mai tare ``dogma nescrisa romaneasca``: ``unde ai vazut tu tigan popa?``
In acelasi an au mai fost exmatriculati si alti ``colorati``( nu eram numai eu rom in seminar),dar romanii(valahii) care beau, se bateau, injurau de Dumnezeu in timpul slujbelor de dimineata, pranz si seara(nu mint, este purul adevar, totul se intampla sub ochii intelegatori ai domnului director Ionel Popescu), eram in biserica in timpul slujbelor. Aproape 80 la suta dintre elevii valahi se bateau , injurau de Dumnezeu si sfinti, iar domnii preoti profesori nu vedeau asta pentru ca acei elevi erau de vitsa nobila valaha...
Acum intelegeti de ce nimeni in Romania nu poate sa sufere tiganii?ca vor sa fie ce nu le-a fost permis!

Niciun comentariu: